Naše webové stránky používají cookies. Pomáhají ke správné funkci stránek a lepšímu uživatelskému zážitku. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Rozumím
2 min čtení 10. 11. 2021

2021 Sustainable Innovation Award

Velmi si ceníme získaného ocenění za inovace v udržitelnosti, tzv. 2021 Sustainable Innovation Award od prestižního Good Housekeeping Institutu. Tuto cenu jsme získali za odstranění PFC/PFAS z našich produktů a také za to, že naše zkušenosti z přechodu na netoxickou výrobu předáváme dalším. Díky tomu mohou ostatní výrobci odbourat zdraví škodlivé látky rychleji a efektivněji.

detix-planet

KEEN Detox the Planet

V roce 2014 jsme rozjeli iniciativu KEEN Detox the Planet. Jejím smyslem je proaktivně hledat řešení ohledně škodlivých chemikálií v dodavatelském řetězci a nahrazovat je bezpečnými a efektivními alternativami. Zavázali jsme se odstranit PFC/PFAS z výroby i našich produktů.

PFC/PFAS (perfluorované a polyfluorované látky) jsou látky, které se od 50. let používají pro odpuzování vody či mastnoty a najdete je v potravinářských obalech, hasicích pěnách, outdoorovém vybavení, kosmetice a jiných předmětech pro každodenní užití. V přírodě se bohužel nerozloží, proto se jim říká „nesmrtelné chemikálie“. Zamořují zdroje pitné vody a dostávají se do potravinového řetězce i daleko od místa, kde byly vypuštěny. Podle aktuálních poznatků se tyto látky řadí mezi karcinogeny a mutageny.

veganska-obuv

Co je GREEN PAPER

Za 4 roky se nám podařilo přijít s novou modelovou řadou, která již neobsahuje žádné PFC látky. Zároveň jsme zdarma zpřístupnili dokument „Green Paper“, kde jsme shrnuli naše poznatky a zkušenosti s výrobou bez PFC, aby se i další společnosti mohly snáz přeorientovat na non-toxic produkci.

Díky iniciativě KEEN Detox the Planet se navíc podařilo zajistit, že 100 % kůže, ze které se vyrábí boty KEEN, pochází z koželužen, co neprodukují žádný nebezpečný odpad, který často končí neznámo kde. Inovativní řešení jako sběr a opětovné využívání odpadu je směr, který si značka zvolila jako svou filozofii, jak používat zdroje chytře a snížit dopad výroby na životní prostředí.

Ocenění od Good Housekeeping nás těší hlavně proto, že se snaží o vzdělávání veřejnosti v ekologických tématech a hledá společnosti, které se pouze neschovávají za líbivé eco-friendly slogany, ale skutečně se snaží o inovativní kroky směrem k udržitelné ekonomice.

Díky ocenění víme, že jdeme správným směrem.

Přečtěte si: